​Nyhedsarkiv 01

​Her kan du læse om nyheder fra Louis Mølholm Security!

​Biolink præsenterer den seneste version af BSL, som er en innovativ biometrisk monitorlås.

Idag findes en lang række IT-autentificerings applikationer, designet med henblik på at erstatte de almindelige passwords til netværk og andre applikationer. Men alligevel passer de ikke helt ind i en lang række desktop miljøer.

I security branchen anvendes windows software i udpræget grad til at kontrollere alarmer, adgangskontrol samt videosystemer. Typisk kører disse maskiner 24 timer i døgnet uden at skifte windows session. Computerne viser fortrolig real time information om alarmer, log filer og direkte video, hvorved en blokering af monitoren med en standard screen saver, afskærer operatøren fra vital information.

For at imødekomme dette problem kan BSL anvendes. Denne løsning viser følsom skærm information, men låser samtidig keyboard og pc mus. "oplukning" er en ganske enkel en-finger aktion ved hjælp af Biolink´s biometriske logon produkter, som f.eks. MatchBook fingeraftryks-scanneren.

Den usynlige monitorlås er oprindelig udviklet til brug i security branchen,men har nu fået en lang videre anvendelse i f.eks. sundhedssektoren, hvor BSL sikrer en effektiv logdokumentation. BSL er forbavsende let at installere og konfigurere. Alle brugere deler en enkelt windows konto. Op til 100 brugere per pc. Understøtter Windows 95C/98/Me/NT/2K/XP. BSL opfylder administratorers ønske om, at brugere får en hurtig og sikker adgang til kritiske applikationer.

​Louis Mølholm Security har indledt et samarbejde med Panasonic Danmark som forhandler af kameraer udvilket af Iridian Technologies, der har sat sig det mål at være verdens førende udbyder af iris autenificerings teknologi.

Produkterne består dels af et kamera system BM-ET300 med indbygget iris genkendelse som adgangskontrolsystem til bygninger. Systemet kombinerer meget høj præcision og meget hurtig iris genkendelse og betragtes idag, som det mest avancerede biometriske system af sin art i verden. Således er FAR (falsk akcept rate) kun 1 per 1.2 mill og identifikationsprocessen er helt nede på 1,5 sekunder. Guide med lysindikatorer samt tale fortæller brugeren hvordan han hurtigt og nemt skal bære sig ad. Kobles op på f.eks. en magnetlås eller elslutblik og kan indgå i netværk med administrationssoftware til styring af op til 5000 brugere. Større systemer kan leveres som option.

BM-ET300 er velegnet alle de steder hvor man ønsker en kompromisløs sikkerhed for, at det kun er de personer, der skal have adgang, der får adgang, f.eks. til udviklings- og regnskabsafdelinger, laboratorier, trafikkontrol centraler, lufthavnsområder mm. Den total berøringsfrie adgang gør BM-ET300 specielt velegnet hvor man sætter hygiejnen højt.

​Panasonics kan også præsentere BM-ET100US,som er et web camera med iris genkendelse baseret på Iridian teknologien. Udover at kameraet fungerer som et standard webcam og kan benyttes i forbindelse med videokonference, tjener den som en biometrisk logon til pc og netværk og erstatter de besværlige passwords. Der medfølger Private ID software, som er krypteringssoftware til beskyttelse af mapper og filer. BM-ET100US kan kombineres med BM-ET300, som en hurtig og bekvem adgang til kontorer og computere og er velegnet til f.eks. internet-banking og dankort autorisation samt anvendes i forbindelse med lagring af biometri på et smart card.

​Digimarc ID Systems (tidligere Polaroid Corporation) præsenterer den nye Centrian ID workstation, som er et komplet fotoudstyr til fremstilling af portrætfotos. Fotos og demografisk information bliver linket og gemt i en CIF fil,som gnidningsløst kan viderebehandles via andre enheder og applikationer. Data kan således videresendes til en central udstedelse af et ID kort eller "over disken", idet systemet indbefatter kortdesign funktioner samt print- og laminerings faciliteter. En særlig Digimarc feature er "Find-A-Face", som automatisk lokaliserer personens ansigt med centrering og indstilling uanset om personen er en mand på 210 cm eller en kvinde på 165 cm uden behov for manuelle indstillinger. Med blot et par få tastetryk kan enhver betjene Centrian ID workstation og producere et foto på mindre end 3 sekunder. Management værktøjer baseret på en søgemaskine med en 1-1 og 1 til mange ansigts identifikation sikrer en enestående sammenligning.

Et særligt skygge reduktions system eliminerer skygger bagved personens ansigt og sikrer de klareste fotos overhovedet.

En speciel security feature er muligheden for biometrisk adgangskontrol i form af fingeraftryk- eller ansigts-verifikation.

Centrian ID workstation tilbydes til myndigheder, organisationer og private virksomheder, som har et high security behov for ID-kort fremstilling med foto i større omfang.

Hver Centrium ID workstation inkluderer følgende standard moduler:

Høj resolution, minimum 4.0 mega pixel digital kamera

Flash system, der kan generere mindst 100.000 flash per tube

Digimarc vandmærke-teknologi, som giver mulighed for at embedde data i en persons foto

Underskrifts feature via hard-copy scanner og/eller digital signatur

Tekniske data:

Windows XP operativ system

Intel pentium III processor 500 MHz eller bedre

256 MB hukommelse

Minimum 10 GB disk

​Forbes.com har netop offentliggjort en rapport over de 25 hurtigst voksende teknologiselskaber på Nasdaq børsen i 2003. Den totale vækst blev på mere end 50 % og fortrinsvis trukket op af selskaber, som sælger elektroniske forbruger gadgets og alt som kan hjælpe firmaer med at spare penge. 2500 børsnoterede teknologiaktier indgik i undersøgelsen, der satte fokus på profitable selskaber med omsætningsstigninger på mindst 20 % over en 5 årig periode og en konstant vækstrate på mindst 10 % pr. år. I gennemsnit for de 25 udvalgte selskaber i toppen steg aktierne med 89 % i de sidste 52 uger.

Digimarc, der er førende på markedet for digital vandmærkningsteknologi, som anvendes med henblik på at spore og identificere uautoriseret brug af digitale fotos, audio, video og dokumenter, kom allerøverst på denne liste med en omsætningsstigning på hele 242 % på bare 5 år.

For yderligere oplysninger henvises til:http://www.forbes.com/technology/2004/02/05/cx_ld_0205digimarc.html

​Biolinks serie af autentificerings servere med Linux hardware applikationer tilbydes nu i en Windows baseret software version under navnet Authenteon Sotware Appliance (ASA). Hermed kan Biolinks kundekreds også omfatte dem, som ønsker at installere og køre Biolink´s matching software på deres egen hardware og i et Windows miljø.

ASA kombinerer password konsolidering og klient/server logon software for Windows, Novell samt NFS reflekterede operative miljøer med henblik på at løse et af tidens mest relevante security problemer: positiv autentificering af enhver bruger på Dit netværk ved benyttelsen af fingeraftryks baserede biometriske løsninger.

Understøtter op til 300 brugere.

Biometri og smart card

Introduktion

Fordelen ved smart kort er evnen til at indeholde fortrolig information, private nøgler og adgangskoder. Smart kort bruges til at gemme data, gennemføre kryptering af algoritmer og identifikation af personer. Smart korts betydning i forbindelse med disse transaktioner bliver af større og større i takt med at prisen falder og lagrings-kapaciteten samt proceskraften stiger. Det betyder også, at behovet for at sikre et smart kort stiger. Biometri er den eneste måde at sikre sig på, at kun den ægte kortholder får adgang til kortets rettigheder og privilegier.At kombinere smart kort og biometri sikrer:

• Data integritet
  • Kortholder autentificering
  • Fortrolighed

Dokumentation

------------------------------------------------

Kortholder: "Den som besidder kortet",kortholderen er den person, som fysisk besidder kortet og kan præsentere det.

Kortejer: "Den som har juridisk ret tilkortet", kortejeren er den person, som har juridisk ret til alle de rettigheder, fordele og privilegier, som er knyttet til kortet. Kortejeren er den lovligt autoriserede bruger af kortet. Kun biometri kan sikre, at den person, som præsenterer kortet også i realiteten er kortejeren og ikke en falsk person.

---------------------------------------------------

Hvad er 100 % match-på-kort ?100 % Match-på-Kort kan bedst beskrives ved først at forholde sig til hvordan biometri på anden måde kan kombineres med smart cards:

Skabelon-på-kort (SPK)Den tilvejebragte skabelon bliver gemt på kortet. I løbet af autentificerings-processen frigives skabelonen fra smart kortet og sendes til en pc, kiosk eller terminal med henblik på sammenligning. Alle match-funktioner udføres udenfor kortet. SPK vælges ofte for at begrænse pladsen, der kræves til koden på kortet samt for at øge match hastigheden. Imidlertid er det, den mindst sikre option.

Delvis-match-på-kort (DMPK) Den tilvejebragte skabelon og en algoritme gemmes på kortet. Skabelonen er delt i to dele, en privat sektion og en offentlig sektion. I løbet af autentificerings-processen bliver den offentlige del af skabelonen frigivet fra smart kortet og sendt til pc, kiosk eller terminal med henblik på sammenligning. Såfremt den offentlige del ikke matcher, nægtes brugeren adgang. Såfremt den offentlige del matcher, bliver skabelonen sendt til smart kortet og matches med den private del af skabelonen. Den delte matching udenfor kortet sker først og fremmest for at øge hastigheden i autentificerings-processen.

100 % match-på-kort (MPK)Den tilvejebragte skabelon og en algoritme gemmes på kortet. I løbet af autentificerings-processen bliver skabelonen sendt til smart kortet og matches med den tilvejebragte skabelon, som er gemt på kortet. Alle sammenlignings processer foregår på kortet og ingen dele af skabelonen forlader på noget tidspunkt kortet.

Hvad er fordelene ved 100 % match-på-kort ?Fordi alle sammenlignings-fuktioner sker på kortet og ingen del af den tilvejebragte skabelon på noget tidspunkt forlader kortet, har 100 % match-på-kort fordele som skabelon-på-kort og delvis-match-på-kort ikke har, nemlig:

• Større sikkerhed fordi kun den rette kortejer har adgang til kortets indhold
  • Større integritet sikrer kortejeren kontrol med kortets data
  • Intet behov for en central database eftersom skabelonen aldrig forlader kortet
  • Mindre omkostninger i forbindelse med implementeringen af smart kort
  • Intet behov for opkobling til centralt netværk i forbindelse med autentificering
  • Etablerer sikre offline transaktioner

Er 100 % match-på-kort blevet testet ?

Identix og Northop Grumman IT er blevet udpeget af forsvarsministeriet i USA til at deltage i fase 1. og 2. i den tekniske evaluering i arbejdsgruppen Common Access Card Biometric Working Group (CAC//BWG). Forsvarsministeriets Common Access Card (CAC) påregnes at blive et standard ID kort for al aktivt militær personel, Nationalgarden så vel som ministeriets civile ansatte samt kontraktansatte.

​CAC er et smart kort med en indbygget computer chip, som vil blive benyttet til at autentificere og autorisere fysisk adgang til installationer, bygninger og kontrollerede områder. Herudover vil CAC etablere autentificering og autorisation til det militære computernetværk og systemer. Over en million kort er udstedt indtil dato med en yderligere distribution på fire millioner i de næste 2 år.

Fordele ved at kombinere smart card med biometri

Med hensyn til smart card applikationer sikrer biometri:

• Beskyttelse mod tilføjelser, ændringer samt modifikationer af kortets indhold
  • Krævet match for sikker transmission af data ind og ud af kortet
  • Beskyttelse mod at en anden person bruger kortet end den, som biologisk matcher skabelonen på kortet (kortejeren)

​SimonsVoss præsenterer den første mobile biometriske løsning på verdensmarkedet ! Q3007 er en transponder med integreret fingeraftryks sensor, der via lavfrekvente krypterede radiosignaler kommunikerer med diverse dørmoduler. Transponderen åbner kun en dør for personer hvis fingeraftryk bliver genkendt. Samtidig er den ikke større end en tændstikæske.

Brugen af Q3007 er praktisk og simpel: Fingeraftryks sensoren aktiveres, når brugeren trykker på transponder-knappen. Nu har brugeren ca. 5 sekunder til at placere en "autoriseret" finger på sensoren. Herefter giver transponderen adgang.

Det er også let for transponderen "at lære" at autorisere fingre, som er en specificeret proces, hvor der skelnes mellem superbruger fingre og normale fingre. Q3007 kan integreres med et hvilket som helst SimonsVoss 3060 digitalt låsesystem.

​Til sin portfolio af IT-sikkerhedsløsninger og produkter kan Louis Mølholm Security nu tilføre en forhandleraftale med Capital Software, som er den danske distributør af Kaspersky Labs™ anti virus software.

Kaspersky er delt i 4 katagorier: til private, små til mellemstore virksomheder, store virksomheder samt for Linux™ systemer.

Kaspersky anti virus findes praktisk taget til alle platforme, så der er mulighed for at finde den helt rigtige løsning med integration i hele virksomheden.

Palletten består af standard anti virus, personlig firewall, anti spam software i forskellige udgaver til windows™, Lotus Notes/Domino™ samt Linux™.

Kaspersky har længe været anerkendt som leverandør af det absolut bedste indenfor anti

Virus, hvilket bla. dokumenteres af de mange gode anmeldelser og priser, som Kaspersky har modtaget. Bl.a. har Forbrugerrådet´s magasin Tænk givet topkarakter til Anti-Virus personal, som anbefales til private brugere, der bare har en enkelt PC stående. Læs mere på http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/test/

Louis Mølholm Security har sine rødder i sikringsbranchen og repræsenterer en række førende internationale virksomheder indenfor logisk og fysisk IT-security, herunder biometriske logon løsninger.

Yderligere oplysninger kan fås ved at besøge www.capitalsoftware.dk eller ved henvendelse til Louis Mølholm Security.

​Dekart Company, Moldavien og USA samt Louis Mølholm Security har indledt et forretningssamarbejde på nordisk plan.

Dekart Company , et softwarehus etableret i 1992, udvikler og markedsfører brugerautentificerings- og krypterings løsninger baseret på NIST certificerede krypterings- algoritmer AES (Advanced Encryption Standard) og SHA-1 som specificeret i FIPS 180-1.

Dekart har en portfolio designet til at beskytte information og tillade at kunder på en sikker måde kan udveksle data samt automatisere sensitive processer. Dekarts krydsplatform security portfolio bestående af disk kryptering, email kryptering, fil/mappe kryptering samt pc/netwærks logon er med til at øge brugertilfredsheden betragtelig samt væsentlig reducere omkostningerne for virksomheder og organisationer.

Dekart integrerer under Microsoft Windows® en lang række brugerautentificerings- hardware, som f.eks. e-tokens, smart card-læsere og biometriske logon-produkter fra eksempelvis Aladdin®, Biolink®, Datakey®, GemPlus®, Infinion®, Omnikey®, Precise Biometrics® SCM Microsystems® og Siemens® med back end infrastruktur som f.eks. Windows® 2000, Windows® server 2003, Lotus® notes, Citrix®, Linux® Unix® samt Novell® eDirectory. Dekarts applikationer implementerer enten 2 eller 3 faktor brugerautentificering.

Dekarts software er let at installere og betjene - selv for en nybegynder – fylder ikke meget på harddisken og påvirker ikke computerens hastighed.

Yderligere oplysninger kan fås ved at besøge www.dekart.com eller ved henvendelse til Louis Mølholm Security.

​Når det drejer sig om at bevise identiteten på en person, så er fingeraftrykket unikt. Det er altid ved hånden , og i modsætning til passwords og tokens, kan fingeren ikke glemmes, stjæles eller tabes.

BioTouch PC kort fingeraftrykslæser er en revolutionerende nyhed for laptop brugere. I et standard type II PCMCIA kort er integreret en fuld funktionsdygtig optisk fingeraftrykslæser, som blot ved et tryk i siden skydes ud fra siden. Placér fingeren på læseren for at blive autentificeret og pres kortet tilbage igen. Mere simpelt kan det ikke gøres.

Ingen andre steder får man så meget sikkerhed end i BioTouch™ kompakte og robuste enhed.

Sammen med BioLogon klient software for Windows® XP kontrolleres adgangen til Din PC hurtigt og effektivt og såfremt Du har brug for netværks sikkerhed konfigureres BioLogon let op til et hvilken som helst Windows® NT domæne. BioTouch™ erstatter hermed de sårbare og besværlige passwords blot med et tryk af Din finger !

BioTouch™ krypterer og dekrypterer samtidig Dine data og kan i øvrigt integreres med andre applikationer, herunder smartcards. Biotouch™ er et must for forretningsmanden, der er på rejse, journalisten, der er på job eller kort sagt for enhver, der bruger en bærbar i det daglige.

For yderligere oplysninger kontakt:

Louis Mølholm Security.

​Datastrip Group Inc, Storbritanien og USA har udpeget Louis Mølholm Security som handelspartner i Danmark.

Datatrip Group er en del af en koncern bestående af bl.a. British European Airways (flybe) og Blackburn Rovers Football Club, med aktiver på over 6 milliarder kr.

Datastrip´s kerneteknologi er den 2-dimentionale stregkode, som blev opfundet i 1982 og patenteret i 1988. Datastrip er i dag førende leverandør af 2D stregkode software, hardware og biometriske verifikationsenheder med smart card aflæsning. Datastrip producerer 2D stregkode teknologi til ID dokumenter (kort, pas, boarding card etc) samt systemer til stater, finansbranchen samt sundheds-, detail- og transportsektoren mm.

Et standard magnetkort er billigt, men har ringe kapacitet og utilstrækkelig sikkerhed. Et smart card har høj kapacitet og god sikkerhed, men er relativt dyrt og mere anvendeligt i den finansielle sektor. Et Datatrip 2D kort har medium kapacitet og høj sikkerhed, men er relativt billigt.

Det er bla. baggrunden for at LISCR, Liberian International Ship and Corporate Registry har indført verdens første biometriske ID-kort til søfolk fra Datastrip. ID-kortet, som er baseret på 2D stregkode-teknologien og indeholder foto og fingeraftryks data, berører 500.000 søfolk verden over.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Louis Mølholm Security.

​Digimarc® har udpeget Louis Mølholm Security Handelsanpartsselskab som forretnings-partner i Danmark.

Digimarc er verdens førende producent af såkaldte digitale vandmærker. Der ligger års arbejde bag produktionen af f. eks. en film, når den får premiere i biografen, og ofte er der investeret millioner af kroner. For at beskytte denne investering benytter under-holdningsindustrien teknologien bag de digitale vandmærker med henblik på at beskytte indholdet, sikre kopikontrol samt styre og overvåge videomarkedet. Det samme gør sig gældende for dvd, fotos og et hvilket som helst traditionelt eller digitalt dokument. F. eks. kan den integrerede digitale information bekræfte fødselsdatoen på et kørekort, identificere et ændret pas eller verificere autenticiteten af et personalekort samtidig med, at den personlige integritet bevares. Digimarc ID systems, som er et datterselskab af Digimarc, producerer mere end 60 mill. ID dokumenter per år i 24 lande verden over og er den førende producent af kørekort i USA.

Et særligt koncept er brugen af digitale vandmærker som link mellem de trykte og digitale medier ved hjælp af ImageBridge™.

Digimarc samarbejder bl.a. med Adobe, Hewlett-Packard, Hitachi, Macrovision, NEC og Pioneer samt mange af verdens nationalbanker og myndigheder. Digimarc ejes delvist af Philips.

Yderligere oplysninger kan fås ved at besøge www.digimarc.com eller ved henvendelse til Louis Mølholm Security.

​Biolink og Louis Mølholm Security har indledt et samarbejde på det danske marked.

Biolink tilbyder avancerede biometriske løsninger, især baseret på en palette af åben platform servere. Biolink har tidligere i år lanceret verdens første universelle digitale translator, som bl.a. understøtter fingeraftryks.scannere i 3. parts ADK systemer, smart cards, tokens, digitale signaturer mm. Biolinks standard servere er i stand til at tjekke op til 10.000 fingeraftryk og andre biometriske kendetegn på mindre end ét sekund ! Det var eksempelvis et biometrisk valgregistreringssystem baseret på en Biolink IT-arkitektur, som blev benyttet i forbindelse med præsidentvalget i Nigeria for et par år siden. Ca. 60 millioner mennesker deltog i valghandlingen, som blev gennemført på 40 dage. Der blev foretaget ca. 4.7 billioner fingeraftryks-sammenligninger eller ca. 2.4 millioner sammenligninger pr. sekund. Så vidt vides, er det indtil videre det største biometriske projekt af sin art i verden.

Biolink tilbyder også en software værktøjskasse med henblik på integration i eksisterende It-miljø.

Envidere forhandles en serie biometriske enheder, som f.eks. en standard pc-mus med integreret fingeraftryksscanner.

Samarbejdspartnere tæller f.eks. IBM, CA, Dell, Novell, FBI m.fl.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Louis Mølholm Security.