​​Nyhedsarkiv 04

​Credant Technologies er af analysefirmaet Gartner i 2004 blevet udråbt som den mest visionære udbyder af løsninger til sikring af PDA´ere, smart phones, tablets og notebooks og er samtidig kommet med på den prestigefyldte top 100 liste for 2004 af innovative virksomheder, som det anerkendte tidsskrift for teknologi og innovation Red Herring står for.

ITEA er en IT virksomhed som har fokus på at skabe sikre trådløse netværk. ITEA har en unik erfaring og kompetence inden for rådgivning, design, installation & vedligeholdelse af sikre trådløse netværk, og ekspertisen dækker alt fra design, sikkerhed, hardware samt den vigtige integration med operativsystemer og anden software.

​Med ønsket om fortsat at være verdens ledende udbyder af berøringsfri smart card læsere i kombination med biometri og krypteringsteknologi, kan BQT nu som de første i verden tilbyde en yderligere biometrisk security i form af 3D ansigtsgenkendelse.

Der er tale om ikke mindre end et større teknologisk gennembrud !

BQTs palette af biometri omfatter nu:

• Fingeraftryks biometri
  • Iris biometri
  • 3D ansigtsbiometri

Hermed har Kunden fået mulighed for at få flere biometrier indlæst på et og samme smart card med større fleksibilitet og security til følge. Det kan konkluderes, at biometri som security feature har opnået global anerkendelse i 2004, fordi teknologien er blevet stabil.

For yderligere oplysninger kontakt venligst Frederik Kortbæk.

​Det mobile kontor er en stor gevinst for virksomheden fordi man kan tilbyde en langt bedre og hurtigere service. Men i takt med at man ikke alene lagrer mere og mere fortrolig information på men også udruster det mobile kontor med flere og flere faciliteter, desto større krav bør man stille til sikringen af det mobile kontor. Som på så mange andre områder vil kunsten være, at finde en tilpas balance mellem nødvendige procedurer til sikring af virksomhedens data og samtidig opretholde medarbejderens produktivitet.

Mobile Guardian security platform fra Credant Technologies er en løsning, som lever op til denne målsætning. Det er derfor med stor glæde, at vi kan meddele, at Louis Mølholm Security har indledt et samarbejde med Credant Technologies i Danmark.

Credant Technologies tilbyder virksomheder og organisationer software til sikring af det mobile kontor. Den anerkendte Credant Mobile Guardian beskytter data med en robust security kryds-platform for smartphones, laptops, tablets og PDA´ere med en unik integration i virksomhedens eksisterende filsystem med henblik på en centraliseret management. Credant Mobile Guardian Group og Personal Editions sætter organisationer i stand til på en sikker måde at mobilisere applikationer for grupper af brugere så vel som enkeltbrugere.

• CREDANT Mobile Guardian er den eneste
  • mobil security software platformsom har…

håndhævelse af bruger autentificering

kryptering og sikker delete af data på mobile enheder

sporing af mobile enheder og selvbetjening

centraliseret administration af security profiler

inventar fortegnelse, registrering og sporing

trådløs link security

​Credant Technologies er i 2004 blevet anerkendt af Gartner som den mest visionære leder. bl.a. fordi Credant kan tilbyde de fleste features på færrest antal løsninger.

​SC Magazine gav Credant Mobile Guardian en høj rating i en test 7.4 2004.

HPs nye HX2000 serie af Pocket pc-baserede iPaq lommecomputere har Credant client version embedded på ROM mediet.

Credants strategiske partnere er bl.a. Cisco Systems, Hewlett-Packard, Intel og Microsoft.

​For at få mere information om Credants mobile security platform henvises til menupunktet om produkter og løsninger.

​Kaba Ilco præsenterer den næste generation ORACODE - dørlåsen med indbygget kodetastatur.

​ORACODE teknologien er enestående i Europa. En 6 cifret kode, som er krypteret indehoder alle brugerens adgangsprivilegier. Ingen nøgler eller nøglekort er nødvendige til betjeningen. Derfor giver ORACODE helt nye muligheder for hurtig og effektiv adgang samtidig med, at administrationsomkostnigerne minimeres til et absolut minimum.

F.eks. kan en hotelgæst foretage en reservation over nettet og modtage sin bookingbekræftelse et øjeblik efter sammen med en adgangskode til sit hotelværelse. Eller en håndværker, som her og nu skal have adgang til en bygning, kan på få øjeblikke få udleveret en adgangskode over telefonen eller telefaxen. Eftersom alle adgangskoder er tidsbegrænsede og altid invalideres af nyere koder, øges ikke alene bekvemmeligheden men også sikkerheden med ORACODE.

Læs mere om ORACODE under menupunktet produkter og løsninger fra Kaba Ilco.

​På det nyligt afholdte sikkerhedsarrangement Sectech på Scandic Hotel Eremitage i Lyngby i dagene 3. - 4. november 2004 blev verdens første biometriske transponder, nemlig Q 3007 fra SimonsVoss udmærket med "Innovative Achivement"-prisen.

​Ifølge arrangørerne er de nominerede produkter hentet fra det udbud af produktnyheder, som er blevet præsenteret på det internationale marked de seneste 12 måneder. I alt er ca. 1600 produkter blevet dokumenteret af Detektor International eller af et af AR Media Internationals andre medier (Detektor Scandinavia og SecurityWorldHotel.com). Derefter har Detektors redaktionelle netværk (i alt ti personer fra tre verdensdele) vurderet produkterne og afgivet deres stemmer.